izobraževanje na splošno 10/11

IZOBRAŽEVANJE NA SGTŠ IZOLA

 
thumb_znak gostinstvo&thumb_znak tur&thumb_znak pv


Šola izobražuje in usposablja dijake za delo v gostinstvu in turizmu, v lanskem šolskem letu pa se je odzvala še na potrebo širšega okolja po kadru za predšolsko vzgojo in uspešno vpeljala še izobraževanje za vzgojitelja predšolskih otrok.

Za predmete iz gastronomskega in turističnega področja je pouk organiziran v specializiranih učilnicah, v katerih sta okolje in tehnologija podobna kot na kasnejših delovnih mestih, pouk teoretičnih predmetov pa se odvija v sodobno opremljenih učilnicah.

V turističnih in gastronomskih poklicih je znanje tujih jezikov zelo pomembno. Zato dijaki pri pouku italijanščine, angleščine in nemščine veliko govorno nastopajo. Šola jim omogoča tudi fakultativno učenje francoščine in španščine.
Pri italijanščini dijaki v samostojnem nastopu predstavijo svoj domači kraj. Igranje vlog v razredu s pomočjo diapozitivov je lažje, saj so poslušalci sošolci. To je odlična vaja za kasnejši nastop pred turisti, ko bodo morali paziti ne le na pravilnost jezika, ampak tudi na animiranje poslušalcev. Dijaki hodijo po terenu, pripravijo diase in kratke filme in tako počasi postajajo pravi turistični delavci, ki bodo znali gostom predstaviti lepote in posebnosti naše dežele.

Pouk strokovnih modulov strežbe in kuharstva poteka pod vodstvom mentorjev v sodobno urejenih specializiranih učilnicah. V delo ves čas uvajajo novosti, tako da so dijaki ob koncu šolanja res dobro pripravljeni na samostojno delo.
Vidimo zahteven postopek flambiranja jedi, bodoči kuharji pa ustvarjajo čudovito dišeče dobrote.

V sodobno opremljeni učilnici računalništva se dijaki seznanjajo z novostmi v informatiki. Postopoma obvladujejo sodobno tehnologijo. To znanje bodo pri svojem delu zelo potrebovali, saj si ne moremo predstavljati sodobne recepcije ali restavracije brez teh priprav. Na posnetku vidimo dijake prvega letnika, kako že samostojno nastopajo in predstavljajo temo, ki so si jo izbrali po dogovoru s profesorico.

Tudi pri ostalih predmetih se dijaki n učitelji trudimo, da bi delo teklo gladko in uspešno in se izteklo s poklicno maturo ali zaključnim izpitom.
Read More

Udeleženci srednjega strokovnega izobraževanja v programu Gastronomija in turizem se pripravljajo za poklic gastronomsko-turistični tehnik.
Z izbiro določenih programskih enot se usmerijo v enega od treh poklicnih področij:
kuharstvo, strežba ali turizem.

Če si izberejo strokovne module s področja turizma, se usposobijo za dajanje turističnih informacij, za pripravo manj zahtevnih turističnih informacij, za animacijo gostov, za delo v recepciji in za delo turističnega spremljevalca. Naučijo se posredovati aktualne turistične informacije o kraju, o naravni in kulturni dediščini, vključujoč kulinariko i zgodovinsko pogojene posebnosti.

Tisti dijaki, ki izberejo strokovne module s področja kuharstva in strežbe, se usposobijo za sprejem naročila gostinskih storitev, organizacijo izvedbe dogodka z vodenjem sodelavcev ter za obračun storitev. Naučijo se estetsko dekorirati in ustrezno ponuditi vse vrste zahtevnejših jedi, pripravljenih na različnih kuhinjskih napravah, strojih in pripomočkih. Pred gosti znajo mešati pijače, marinirati, filirati in razkosavati jedi.
Vsi pa se naučijo hotelskega in agencijskega poslovanja, poslovnega nastopanja in poslovnega komuniciranja, sporazumevanja v tujih jezikih itd.
Udeleženci srednjega poklicnega izobraževanja v programu Gastronomske in hotelske storitve se pripravljajo za poklic gastronom hotelir.
Če si izberejo strokovne module s področja kuharstva, se usposobijo za pripravo raznovrstnih jedi, rednih in izrednih zahtevnejših obrokov. Pripraviti znajo tople in hladne začetne jedi, glavne jedi iz mesa, zelenjave in drugih živil ter razne vrste sladic. Naučijo se pripraviti tudi slovenske narodne jedi in jedi za alternativno prehrano. Jedi znajo dekorirati in pravilno shranjevati. Znajo tudi ovrednotiti svoje izdelke.
Dijaki, ki si izberejo strokovne module iz standarda natakar, se usposobijo za estetsko in higiensko ureditev sebe, delovnega mesta in prostorov ter pogrinjkov za goste. Naučijo se sprejemati goste, jim svetovati, priporočati , od njih prevzeti naročila ter postreči na različne načine. Naučijo se pripraviti manj zahtevne jedi, postreči buteljčna vina in mešati pijače. Pred gostom znajo marinirati enostavne jedi , filirati in razkosavati. Storitve se naučijo obračunati.
Pouk poteka v specializiranih učilnicah. Dijaki pod vodstvom mentorjev pripravljajo omamno dišeče jedi, ki so bile prej le mrtve črke na papirju.
Na koncu za seboj vse pomijejo in pospravijo. Nato pa sledi najlepše: svoje izdelke sami pojedo. Tako so sami sebi najboljši ocenjevalci. Naj povemo še, da morajo na drugih gostinskih gostinskih šolah za tak obrok prispevati nekaj denarja, pri nas pa je brezplačno.

Naša šola je odprla vrata tudi vsem, ki jih zanima delo s predšolskimi otroki. Poklic vzgojitelja je lep, a zahteven. Delo, ki ga opravlja je zelo odgovorno. Ukvarja se z otroki v njihovem najnežnejšem obdobju in mnogi si za celo življenje zapomnijo prijazne vzgojiteljice iz vrtca, ki je znala toliko lepih pravljic, jih naučila novih igric ali pa brisala solze ob prvih velikih žalostih.
Izobraževalni program za ta poklic poleg splošno izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov vsebuje tudi praktični pouk na šoli in praktično usposabljanje z delom.
Velik poudarek je namenjen likovni, glasbeni in plesni ustvarjalnosti. Dijaki pridobijo spretnosti za izdelovanje vzgojnih pripomočkov in uporabo različnih materialov. V novi, sodobno opremljeni učilnici, je veliko ur namenjenih likovnemu snovanju v vseh programih naše šole. Pri predšolski vzgoji pa je skozi vsa 4 leta šolanja veliko ur posvečenih ustvarjalnemu izražanju. Likovne naloge uskladijo s praktičnimi izdelki, ki jih bodo vzgojiteljice nekoč uporabile pri vzgojnem delu.
Glasbeno ustvarjanje poteka v lepo urejeni glasbeni učilnici, ki ima tudi kabinet z malimi inštrumenti. Obvezno je igranje flavte, izbirajo pa lahko med klavirjem in kitaro.
Dijakinje so sodelovale na tradicionalni Vzgojitelijadi in se uspešno udeležile likovne, glasbene, novinarske in gledališke delavnice.
Na projektnih dnevih na temo antične Grčije so odigrale prizore iz antične tragedije, naučile so se plesati sirtaki in počele še več zanimivih stvari. Pogosto glasbeno in pevsko nastopajo ter recitirajo. Tako lahko pokažejo svojo nadarjenost, iznajdljivost in ustvarjalnost.
(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)