poročilo GTT- 1 10/11

SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

GASTRONOMIJA IN TURIZEM

ŠOLSKO LETO: 2010/11

POROČILO O PRVEM PROJEKTNEM TEDNU

SPLOŠNI CILJI

Na SGTŠ Izola smo v času od 5. novembra 2010 do 11. novembra 2010 izvedli projektni teden v sodelovanju z ostalimi programi, pod skupnim naslovom Jesenski darovi. Cilj je bil sodelovanje in usklajevanje dela.

 

Program Gastronomija in turizem je imel naslednje vsebine:

JAZ IN MOJ DOMAČI KRAJ (1. letnik)

ŽIVETI S TURIZMOM, podtema Dialog/odnosi (2. letnik)

TRŽENJE (3. letnik)

Cilji 1. projektnega tedna so bili:

  • spoznavanje samega sebe in svojega domačega kraja
  • turistična ponudba domačega kraja
  • trženje turistične in gostinske ponudbe
  • priprava in predstavitev jedi iz svojega okolja
  • razvijanje sposobnosti analize in sinteze
  • razvijanje govornih sposobnosti
  • razvijanje zmožnosti timskega dela
  • odgovornost za načrtovanje in izvedbo zastavljenih nalog

 

Dijaki so uzavestili svoje lastnosti, stališča, vrednote, bogatili svoj jezikovni zaklad, skrbeli za strokovno izražanje v slovenskem jeziku ter bogatili komuniciranje v tujem jeziku.

Dijaki so razvijali sporazumevalne zmožnosti, socialne veščine, medkulturne kompetence, matematične komponente, učenje učenja.

 

 

Učitelji PUZ-a so se dogovorili o poteku dela. Projektni team je sestavil podroben načrt dela za izvedbo projektnega tedna.

NAČIN IZVAJANJA

■ Projektni teden je potekal med rednim poukom, trajal je 5 dni; izvajal se je v novembru, od 5.11. do 11.11.2010; 11.11.2010 je potekala skupna predstavitev na dnevu Odprtih vrat;

■ pri strokovnih predmetih so bili dijaki razdeljeni v skupine, pri ostalih pa po oddelkih;

■ učitelji so avtonomno določili način ocenjevanja ter s tem seznanili dijake;

 

■učitelji so pripravili pripomočke za izvajanje zastavljenih nalog, načrtno so uvajali projektni pristop;

■učitelji so dijake vodili, usmerjali, spodbujali, nadzorovali, svetovali in spremljali;

 

■dosledno so uporabljali strokovne izraze s področja gostinstva in turizma, da so dijaki razvijali poklicno identiteto;

 

■učiteljicsocmotiviralicdijakeczczanimivimicuvodnimicmotivacijami; uporabljali so različne didaktične postopke ter učne strategije;

■učitelji so pripravili poročilo o opravljenem delu.

 

SPECIFIČNI CILJI

1. JAZ IN MOJ DOMAČI KRAJ (1. LETNIK)

Nosilec je bil M1 (Osnove turizma in gostinstva).

Vključili so se naslednji predmeti: slovenščina, tuji jeziki, kemija, matematika, športna vzgoja.

Bodočnost turizma je na mladih, zato so si dijaki v okviru interesnih dejavnosti ogledali muzej Parenzana ter galerijo Rex in se tako seznanili z nekaterimi možnostmi, ki jih ponuja Izola.

 

  • M1 OGT – PRP TURIZEM (Laslo) Dijaki so pripravili tematsko pot: s kolesom od sošolca do sošolca. Tema je bila Turistična ponudba;
  • M1 OGT1 – KUHARSTVO Dijaki so pripravili jedi domačega kraja;
  • M1 STREŽBA Dijaki so spoznali jedi domačega kraja ter jih postregli;
  • KEM (Perne) Dijaki so se ukvarjali s temo Kam z odpadki v mojem kraju? Spoznali so negativne vplive odpadkov na okolje in pomen spreminjanja načina razmišljanja;
  • MAT (Perne, Firm) Profesorici sta pripravili kviz o dijakih in njihovem domačem kraju v povezavi s statistiko, tekmovanje v poznavanju osnovnih statističnih pojmov;
  • SLO (Jež in Jevnikar) Dijaki so izdelali predstavitev kraja in znamenitosti dogodka, osebe iz tega kraja;
  • ITA (Munda, n) Tema je bila Parenzana e turismo nel Litorale sloveno – poznavanje svojega kraja in možnosti za razvoj turizma s poznavanjem problematike prometa;
  • ITA (Cardinale, z) Dijaki so se ukvarjali s samopredstavitvijo in spoznavanjem domačega kraja;
  • ANG (Boškin) Dijaki so izdelali razglednice (oblikovali kratko vsebino, predstavili znamenitosti obalnih mest);
  • NEM (Ukota) Dijaki so predstavili svojo družino in izdelali družinsko drevo;
  • ŠPV (Benulič) Pogovarjali so se o športnih površinah in športnih objektih ter se seznanili s pogoji v domačem okolju;
  • OSNOVNE IN PRIMARNE TURISTIČNE PRIVLAČNOSTI (Skrt) V okviru interesnih dejavnosti so si dijaki ogledali muzej Parenzana ter galerijo Rex. Želeli smo iti po trasi Parenzane, vendar smo morali zaradi slabega vremena spremeniti načrt.

Menim, da so profesorji s svojim delom obogatili poznavanje domačega kraja ter dijakovo poznavanje samega sebe in družine.

 

2. ŽIVETI S TURIZMOM, podtema Dialog/odnosi (2. LETNIK)

Nosilci so bili M9 (Turistično spremljanje in vodenje), M11 (Obdelava turističnih informacij), M5 PRO1– Kuharstvo.

Vključili so se naslednji predmeti: tuji jeziki, M5 PRO.

 

5.11.2010 se je izvajal projektni dan, v okviru interesnih dejavnosti, namenjen grajenju osebnosti, samopodobi, poznavanju samega sebe in okolja in sprejemanju sebe in graditvi dobrih medosebnih odnosov. Projektni dan je bil izpeljan v sodelovanju s Terapevtskim inštitutom Odnos, s psihoterapevtko Nado Trtnik in njeno sodelavko. Vključili sta se psihologinja Breda Puhar ter sociologinja Ingrid Peroša.

V okviru interesnih dejavnosti so dijaki odšli na ekskurzijo v pivovarno Laško.

  • M9 TVS (Laslo) Dijaki so se pripravili na strokovno ekskurzijo v pivovarno Laško. Izdelali so mapo-letak, pozdravni in poslovilni nagovor;
  • M11 OTI (Velišček) Tema je bila Izdelava in predstavitev posebnih dogodkov na Obali: tradicionalne prireditve, športne prireditve, festivali, sejmi ;
  • M5 PRO1- Kuharstvo Ukvarjali so se s pripravo jedi in ugotavljali ali jedi ustrezajo naši temi Jesenski darovi;
  • M5 PRO (Valenčič) Dijaki so sušili jesensko sadje (jabolka, hruške, kakije) ter spoznali pomen suhega sadje v prehrani);
  • ITA (Cardinale, n) Dijaki so predstavili domači kraj turistu s poudarkom na znamenitostih;
  • ITA (Munda, z) Izdelali so ponudbo jesenskega pohoda za goste izolskih hotelov – osvajanje turistične terminologije v tujem jeziku;
  • ANG (Grgurovič) Spoznavali so turistično ponudbo domačega kraja, njene prednosti in slabosti;
  • NEM (Peroša) Spoznavali so turistične znamenitosti in kulinarične posebnosti domačega kraja;
  • INT. DEJAVNOSTI (Puhar) Ukvarjali so se s strategijo reševanja konfliktov ter tako nadgradili predavanje psihoterapevtke Nade Trtnik;
  • INT. DEJAVNOSTI (Peroša) Tema je bila Soočanje s konfliktnimi situacijami – osebnostni test ter tako nadgradili predavanje psihoterapevtke Nade Trtnik;
  • INT. DEJAVNOSTI (Lodrant) Strokovna ekskurzija v pivovarno Laško (proizvodnja in trženje piva).

Menim, da so profesorji s svojim delom lepo oblikovali in obogatili temo Živeti s turizmom.

3. TRŽENJE (3. LETNIK)

Nosilca sta bila M11 (Obdelava turističnih informacij) in M4 (Naravna in kulturna dediščina).

Vključili so se naslednji predmeti: slovenščina, tuji jeziki, M5 PRO, matematika, športna vzgoja.

 

V okviru interesnih dejavnosti so dijaki prisostvovali predavanju zunanje predavateljice mag. Zrinke Mileusnič na temo Haliaetum ter nato odšli v Manziolijevo palačo, kjer jim je o njeni zgodovini predaval g. Silvano Sau. Tako so se srečali tudi z življenjem italijanske narodne skupnosti. Ker živimo na dvojezičnem območju, menim, da je takšnih sodelovanj premalo.

–          M11 OTI Dijaki so izdelali promocijski material, zgibanke na temo Trženje gostinske in turistične ponudbe naše šole in ugotavljali pomen oglaševalskih dejavnosti;

–          M4 NKD Ukvarjali so se s trženjem naravne in kulturne dediščine v Slovenskem Primorju; predstavili so primer trženja te dediščine v jesenskem času za različne ciljne skupine;

–          M5 PRO (Valenčič) Tema je bila Oljčno olje – senzorika, kakovost in tehnologija olja; obiskali so torkljo, oljarno Bajda v Izoli ter LABS laboratorij za oljčno olje;

–          SLO (Jež) Izdelali so uradno in neuradno vabilo za isto vrsto prireditve;

–          ITA (Cardinale, n) Dijaki so predstavili in promovirali našo šolo z vidika turistične ponudbe in izdelali zgibanko v sodelovanju z M11;

–          ITA (Munda, z) Dijaki so izdelali ponudbo jesenskega pohoda za goste izolskih hotelov;

–          ANG (Grgurovič) Dijaki so predstavili in promovirali našo šolo z vidika turistične ponudbe in izdelali zgibanko v sodelovanju z M11;

–          NEM (Ukota) Dijaki so predstavili in promovirali našo šolo z vidika turistične ponudbe in izdelali zgibanko v sodelovanju z M11;

–          MAT (Meze) Ukvarjali so se s trženjem – banket na SGTŠ Izola;

–          ŠPV (Nadoh) Ukvarjali so se s trženjem v športu; ogledali so si jadralni ter plavalni klub v Marini Izola ter predstavili možnosti za zaslužek;

–          SOCIOLOŠKI VIDIK TRŽENJA (Peroša) Spoznali so vplive potrošništva na svetovni ravni ter zavestno ravnanje z le-tem;

–          INT. DEJAVNOSTI (Skrt) Tema je bila Rimljani v naših krajih; predavala je mag. Zrinka Mileusnič z Univerze na Primorskem. Želeli smo si ogledati arheološke ostanke iz rimske dobe v San Simonu, vendar smo morali zaradi slabega vremena poiskati drugo rešitev. Obiskali smo Manziolijevo palačo ter poslušali predavanje g. Silvana Saua o zgodovini te palače.

Menim, da so profesorji s svojim delom lepo oblikovali in obogatili temo Trženje.

ZAKLJUČNA PREDSTAVITEV je bila skupna za vse programe. Vodje projektnih tednov smo s pomočjo dijakov pripravili zaključno predstavitev, ki je potekala na Dnevu odprtih vrat, kjer so bili prisotni učenci osnovnih šol, predstavniki gostinskih podjetij in njihovi kadrovniki. Predstavili so se predstavniki  gostinskih podjetij Bernardin Group iz Portoroža, Turizem Kras iz Postojne, Istrabenz Turizem Portorož  ter Turistično informacijski center Izola.

ZAKLJUČEK

 

Menim, da so projektni tedni primerna osvežitev šolskega dela in nujno potrebni v današnjem času. Ustvarja se nestereotipni pouk, boljša organizacija vsebin, pozitivno doživljanje pouka, ki dijake privlači.

Pojavlja se potreba po sintezi in povezovanju, z namenom, da osmislimo programe, ki se izvajajo na naši šoli. Gre za medpredmetno povezovanje in sodelovanje, v katerem vidim v prihodnosti edini smisel, ki pelje do kvalitetnega izobraževanja.

Menim, da so medpredmetne povezave zelo pomembne, ker povežejo več šolskih predmetov v aktiven projekt in ga tako približajo vsakodnevnim situacijam, s katerimi se srečujejo dijaki.

Cilji projektnega tedna so drugačni. Učna snov je povezana v celoto okrog izbrane učne vsebine, okrog nosilcev projekta. Pouk je naravnan tako, da spodbuja kreativno in kritično mišljenje ter omogoča celostni pogled na problem.

Izbira teme mora biti široka, tako, da se v njej najde čim več predmetov in se skuša razbremeniti vsebinsko preobremenjeno šolo.

Za uspešno izveden projekt morajo biti postavljeni jasni cilji predmetov in medpredmetnih povezav, sodelovanje profesorjev, skrbno načrtovanje, dobre vsebine in izpeljava.

Nekatere ure je potrebno zamenjati, druge strniti in s tem omogočiti boljše medpredmetne povezave in možne obiske gostov.

Prav zagotovo pa je pomembno, da projektni teden zaključimo s predstavitvijo opravljenega dela, na katerega povabimo tudi starše.

Strinjam se s pripombo ravnateljice, ge. Mare Kobal, ki meni, da je skupen naslov »Jesenski darovi« neprimeren. Potrebno bo ločiti programe in zaradi velikega števila oddelkov izvajati ločeno projektne tedne.

Predlagam, da se prvi projektni teden v naslednjem šolskem letu izvede v mesecu oktobru.

Razvoj turizma sloni na mladih in menim, da bi lahko v prihodnje projektni teden slonel tudi na razvoju turizma v Izoli, oziroma oživitvi starega mestnega jedra. Dijaki bi raziskali različne možnosti za razvoj turizma v našem kraju, predstavili svojo vizijo in jo utemeljili s primeri. Primere bi nato razvijali in predstavili na zaključni predstavitvi, oziroma Dnevu odprtih vrat. Možnosti je veliko, idej tudi, potrebna je volja in želja po spremembah in razvoju. Ko dvignemo kvaliteto izobraževanja, smo zadovolni vsi, profesorji in dijaki. Seveda je potrebno za dobro izpeljavo vložiti tudi nekaj sredstev. In ravno teh nam primanjkuje. Posodobiti bi morali vse učilnice ter omogočiti drugačen način pouka. Na žalost je država gluha in ne vzpodbuja in ne nagrajuje dela. Vendar menim, da je potrebno kljub težavam izvajati kvaliteten pouk, kvalitetne projekte, jih nenehno izboljševati in slediti novostim. Potrebno je vzpodbujati pozitivno vzdušje med sodelavci in s tem pripomoči k boljšemu komuniciranju.

Seveda se je potrebno nenehno izobraževati in izpopolnjevati ter sodelovati z zunanjimi predavatelji.

Menim, da je projektni teden uspel in da smo pokazali voljo do dela in do novosti.

 

(Skupno 11 obiskov, današnjih obiskov 1)