Projektni teden, marec 2011, Gastronomija in turizem

SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

GASTRONOMIJA IN TURIZEM

ŠOLSKO LETO: 2010/11

DRUGI PROJEKTNI TEDEN

Na SGTŠ Izola smo v času od 28. marca do 30. marca 2011 izvedli drugi projektni teden.


Program GASTRONOMIJA IN TURIZEM je imel naslednje vsebine:

NAŠA ŠOLA IN KRAJ ŠOLANJA (1. LETNIK)

ŽIVETI OD TURIZMA (2. LETNIK)

TURIZEM SMO LJUDJE (3. LETNIK)

Splošni cilji:

 

 

Cilji 2. projektnega tedna so bili predstavitev šole, kraja šolanja, poklica, razvijanje kritičnega odnosa do pojavov v okolju ter razvijanje pozitivnega odnosa do turizma; spoznavanje pomena kvalitetnega izobraževanja gostinskih in turističnih delavcev. Dijaki uzavestijo svoje lastnosti, stališča, vrednote, bogatijo svoj jezikovni zaklad, razvijajo čut pripadnosti, skrbijo za strokovno izražanje v slovenskem jeziku ter bogatijo komuniciranje v tujem jeziku.

Dijaki so razvijali sporazumevalne zmožnosti, socialne veščine, medkulturne kompetence, matematične komponente, varovanje zdravja, učenje učenja.


Faze dela: 1. Učitelji PUZ-a se dogovorijo o poteku dela

                  2. Projektni tim naredi podroben načrt dela

                  3. Izvedba

                  4. Evalvacija


Izvedbeni načrt

Način izvajanja:

–  projektni teden je potekal med rednim poukom, trajal je 3 dni; izvajal se je zadnji teden v marcu, v aprilu je potekala zaključna skupna predstavitev;

–  učitelj avtonomno določi način ocenjevanja, seznani dijake;

–  učitelj pripravi pripomočke za izvajanje zastavljenih nalog;

–  učitelj dijakom poda vsa navodila in jih seznani s kriteriji ocenjevanja;

–  učitelj dijake vodi, usmerja, spodbuja, nadzoruje, svetuje in spremlja;

–  učitelj motivira delo z zanimivimi uvodnimi motivacijami/predavanji.


Didaktični postopki ter učne strategije:

  • usmeriti učence k razumevalni dimenziji medsebojnega sodelovanja 
  • obogatitev jezikovnih registrov 
  • delitev na delovne stopnje 
  • induktivna ter deduktivna metoda 
  • diskusija, dialog 
  • delo z besedilom 
  • delo z materialom 
  • interpretacija 
  • skupinsko delo, delo v dvojicah
  • frontalna metoda


Delo dijakov:

  • kritično, reflektivno in dialektično mišljenje
  • spoznavanje šole in kraja šolanja
  • spoznavanje gostinske in turistične ponudbe Izole
  • spoznavanje gostinske in turistične ponudbe Italije, Avstrije in Nemčije
  • izdelovanje in testiranje anketnih vprašalnikov za zbiranje primarnih podatkov
  • spoznavanje pomena kvalitetnega izobraževanja gostinskih in turističnih delavcev
  • razvijanje sposobnosti analize in sinteze
  • razvijanje govornih sposobnosti
  • razvijanje zmožnosti timskega dela
  • odgovornost za načrtovanje in izvedbo zastavljenih nalog


Delo učiteljev:

– načrtno uvajanje timskega dela

– načrtno spodbujanje uporabe razpoložljive ITK

– načrtno uvajanje projektnega pristopa

-dosledna raba strokovnih izrazov s področja gostinstva in turizma, da dijak razvija poklicno      identiteto.


Zaključek projekta

Zaključna predstavitev se je izvedla v aprilu.

Evalvacija

Učitelji pripravijo poročilo o opravljenem delu in s projektnim timom analizirajo doseganje zastavljenih ciljev.

Zaključna predstavitev je bila skupna za vse programe. Vodje projektnih tednov smo s pomočjo dijakov pripravili zaključno predstavitev, ki je potekala 11. aprila 2011 v prostorih restavracije SGTŠ Izola. 


NAŠA ŠOLA IN KRAJ ŠOLANJA (1. LETNIK)

Pri prvih letnikih je bil nosilec Modul 1 (Osnove turizma in gostinstva).

Vključili so se naslednji predmeti: slovenščina, tuji jeziki, kemija.


Specifični cilji

NAŠA ŠOLA IN KRAJ ŠOLANJA 

  • simulacija sprejema gosta v italijanskem, nemškem in angleškem jeziku;
  • spoznavanje turistične in gostinske ponudbe Izole (OTU, M1);
  • seznanitev z varčevanjem z vodo v gospodinjstvih in na šoli (KEM);
  • priprava tipičnih, enostavnih jedi iz Slovenskega Primorja (M1); 
  • predstavitev jedi iz Slovenskega Primorja (M1); 
  • predstavitev domačega kraja in njegovih znamenitosti (M1); 
  • priprava reklamne brošure, ki vabi k vpisu na našo šolo (SLO) 

V ponedeljek so se prvi letniki ukvarjali z dialogi: gost – natakar, gost – receptor v italijanščini, angleščini in nemščini. Imeli so tudi predavanje na temo: Odvisnost od alkohola in energetskih napitkov.

V torek so si prvi letniki ogledali Pivovarno Union v Ljubljani ter Ljubljanski grad.

V sredo pa so se ukvarjali z domačim krajem in njegovimi znamenitostmi, s pripravo in postrežbo primorskih jedi, pri kemiji z varčevanjem z vodo v gospodinjstvih in na šoli ter pri slovenščini z reklamno brošuro, ki vabi k vpisu na našo šolo.


ŽIVETI OD TURIZMA (2. LETNIK)

Pri drugih letnikih so bili nosilci Modul 9 (Turistično spremljanje in vodenje), Modul 11 (Obdelava turističnih informacij) in Modul 7 (Strežba).

Vključili so se naslednji predmeti: tuji jeziki, M5.


Specifični cilji

ŽIVETI OD TURIZMA

– izdelovanje in testiranje anketnih vprašalnikov za zbiranje primarnih podatkov ter priprava pozdravnega in poslovilnega nagovora, letaka (M9, M11);

– prevajanje anket v tuje jezike;

– postrežba jedi (M7).

V ponedeljek so drugi letniki izdelovali in testirali anketne vprašalnike za zbiranje primarnih podatkov, pripravili pozdravni in poslovilni nagovor, letak, stregli jedi ter obravnavali deklaracijo na vinski steklenici.

V torek so drugi letniki prevajali ankete v italijanščino, angleščino ter nemščino.

V sredo so odšli na strokovno ekskurzijo v Postojnsko jamo ter na ogled kmetije Simčič.

 


 
TURIZEM SMO LJUDJE (3. LETNIK)

Pri tretjih letnikih so bili nosilci Modul 11 (Obdelava turističnih informacij) in Modul 4 (Naravna in kulturna dediščina) ter Modul 5 (kuharstvo).

Vključili so se naslednji predmeti: slovenščina, tuji jeziki, matematika.


Specifični cilji

TURIZEM SMO LJUDJE

– priprava letakov za organizacijo izletov v Italijo, Avstrijo ter Nemčijo (M11, M4);

– pomen kvalitetnega izobraževanja gostinskih in turističnih delavcev;

– priprava značilnih italijanskih in nemških jedi (M5);

– sestava idejnega osnutka za prenovo šolske ploščadi za potrebe dijakov med šolskim letom ter   turistov med turistično sezono (MAT);

– pisanje dveh besedili povezanih z ekskurzijo: poročilo o ekskurziji in predstavitev organizacije Hiša kulinarike Jezeršek (SLO).


V ponedeljek so tretji letniki odšli na strokovno ekskurzijo ter si ogledali Hostel Celico ter Hišo Jezeršek.

V torek so tretji letniki pripravili letake za organizacijo izletov v Italijo, Avstrijo ter Nemčijo, kuhali značilne italijanske in nemške jedi, pri matematiki napisali idejni osnutek za prenovo šolske ploščadi za potrebe dijakov med šolskim letom ter turistov med turistično sezono ter pri slovenščini pisali dve besedili povezani z ekskurzijo: poročilo o ekskurziji in predstavitev organizacije Hiša kulinarike Jezeršek.

V sredo pa so pri tujih jezikih prevajali programe izletov.


Pripravila: Ester Cardinale, prof., vodja projektnih tednov za program Gastronomija in turizem

 

 

(Skupno 7 obiskov, današnjih obiskov 1)